نوشته شده توسط : khameh

يك بسته خامه روزانه 30% چربي را با 3 تا 4 قاشق غذاخوري پر, پودر قند مخلوط کنید و در یک ظرف در دار بریزید و در فریزر بگذارید. برای این مقدار خامه زمان نیم ساعت الی 1 ساعت کافیست. البته به طبع مصرف کننده ها هم بستگی دارد. در صورتیکه مقدار خامه بیشتر از آن باشد به زمان بیشتری نیاز دارد. سپس از فریزر بیرون آورده کمی صبر کنید تا یخ خامه باز شود. سپس یکبار با دور کند به مدت 1 تا 2 دقیقه با همزن برقی، خامه را بزنید سپس با دور تند تا زمانی که خامه فرم بگیرد به همزدن ادامه دهید. یعنی زمانی که پره های همزن را از توی خامه بیرون می آوریم جای پره های همزن روی خامه بماند و اینکه خامه به پره ها بچسبد و نریزد. اصطلاحا سفت و پوک شود. برای این مقدار خامه زمان 10 دقیقه کافیست. باز هم این مدت بستگی به طبع شما دارد. اگر خامه را به صورت سفت و گرفته تر ترجیح می دهید بهتر است که به طور مداوم به این خامه سرکشی کنید.

خامه قنادی حیوانی 500 گرمی بن‌ سا

اگر خامه را در زمان کمتری در فریزر و جایخی قرار داده اید. برای اینکه خامه خوب فرم بگیرد بهتر است یک ظرف یخ آماده کنید و ظرف خامه را روی آن قراردهید و با همزن شروع به همزدن کنید.

نکته مهم تر از آن هم این است که در صورتیکه مایل باشید به صورت نمونه از خامه های موجود در بازار به عنوان نمونه استفاده کنید میتوانید از خامه های بن سا که در سوپرمارکت اینترنتی شهر24 موجود است استفاده کنید.

در فصل سرما خامه خیلی سریع فرم می گیرد اما در تابستانها که هوا بسیار گرم است خامه به سختی فرم می گیرد و به زمان بیشتری نیاز دارد تا در فریزر بماند حدود 2 تا 3 ساعت . و برای اینکه به خوبی فرم بگیرد استفاده از ظرف یخ کمک بسیاری خواهد کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khameh

خامه یکی از انواع لبنیات است. خامه کم چرب،خامه زده شده ،خامه سنگین، خامه های پر چرب نیز از انواع آن هستند.نکات بسیاری درمورد این خوراکی صبحانه وجود دارد که باید درمورد آنها بیشتر بدانید.

چای شیرین، پنیر، کره، مربا، شیر، عسل، تخم مرغ، آب میوه و خامه. این‌ها خوراکی ‌های رایج صبحانه‌ ما هستند و اغلب ما در صبحانه ‌مان یک یا چند قلم از این‌ها را مصرف می‌ کنیم. بحث ما درباره یکی از همین اجزاست: خامه. خامه ها جزو لبنیاتی هستند که سوپرمارکت اینترنتی شهر24 هر روز عرضه میکند.

خیلی‌ها خامه را بیشتر از سایر خوراکی‌‌های صبحانه دوست دارند و بعضی‌ها هم در سایر وعده‌های غذایی‌شان از آن استفاده می‌‌کنند و برای درست کردن انواع دسر و کیک از آن کمک می‌‌گیرند.

 

خامه عسلی 100 گرمی دامداران

خامه از نظر فرآیند تولیدش جزو فرآورده‌های لبنی است و مانند سایر اعضای خانواده‌ اش سفید رنگ است اما به دلیل میزان چربی بالا و از نظر گروه‌بندی برحسب ریزمغذی ‌ها و موادی که تا حدودی انرژی را از مواد چرب تامین می‌‌کنند، در گروه چربی ‌ها دسته‌‌بندی می ‌شود. در مورد كره و سرشیر هم همین ‌طور است.

خامه واقعا مغذی است؟

مواد غذایی موجود در خامه، همانند شیر است. در خامه با افزایش درجه جدا سازی، مقدار ویتامین‌ های محلول در آب كاهش یافته ولی ویتامین‌های محلول در چربی افزایش پیدا می‌كند. مثلاً غلظت ویتامین A در خامه با ۱۰ درصد چربی، ۲ تا ۳ برابر بیشتر از شیر كامل است و در خامه با ۴۰ درصد چربی ۸ تا ۱۲ برابر بیشتر است. از دست دادن ویتامین C و اسید فولیك نیز در خامه قابل توجه است. در طول استریلیزاسیون نیز از دست دادن قابل توجه ویتامین ب۱۲ اتفاق می‌افتد.



:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1396 | نظرات ()